Lekker slapen doe je zo!

Je hoort het eigenlijk veel te vaak: ‘Wat heb ik vannacht weer slecht geslapen’, ‘Ik heb geen oog dichtgedaan’. Wat één van de belangrijkste periodes van een dag en misschien wel de fijnste zou moeten zijn, is de nachtrust. Toch hebben veel mensen moeite met het hebben van een goede nachtrust. In dit artikel geven wij jou een aantal tips waardoor jij beter gaat slapen. 

 

 

  • Zorg voor een fijn bed om in te slapen

 

Wanneer je aan slapen denkt, denk je aan een bed. Een fijn bed is misschien wel het belangrijkste ingrediënt van een fijne nachtrust. Zorg voor een goed matras, hier lig je een hele nacht op. Het matras dient fijn aan te voelen. Sommige mensen vinden het fijn om helemaal weg te zakken in een matras, zo eentje waarmee je ’s ochtends je ochtendgymnastiek al hebt gehad na het uit bed klimmen. Anderen prefereren een harder matras. Voor het beste advies over matrassen raden wij je aan om bij een lokale beddenspecialist te gaan kijken. Maar onthoud wel: Val tijdens het testen niet in slaap!

 

 

  • Creëer ritme 

 

Ga elke dag rond hetzelfde tijdstip slapen en sta rond hetzelfde tijdstip op. Zorg voor ritme. Je lichaam gaat op den duur wennen aan dit ritme en past zich hierop aan. Natuurlijk is het niet verstandig om je hier strikt aan te houden en hier bijvoorbeeld een avondje uit voor op te zeggen. Probeer je zoveel mogelijk aan dit vaste ritme te houden om je slaap ten goede te komen. 

 

 

  • Geen apparaten

 

Wees niet bezig met je telefoon of tablet in bed. Dit kun je beter doen voordat je naar bed gaat. Het felle licht van het scherm is niet goed voordat je gaat slapen, dit houdt je wakker. 

 

 

  • Volledige verduistering

 

Wat ons betreft wel het belangrijkste ingrediënt voor een goede nachtrust: een volledige donkere kamer. Een volledige donkere slaapkamer creëer je door verduisterende raambekleding te kopen. Heb je een dakraam in je slaapkamer? Kijk dan eens naar verduisterende dakraam rolgordijnen. Met een dakraam rolgordijn heb je geen last van lichtkieren en word je kamer volledig verduisterd. Andere opties voor verduisterende raamdecoratie zijn verduisterende rolgordijnen of verduisterende plisségordijnen

Met deze tips hopen wij jou nachtrust een boost te geven. Een goede nachtrust is erg belangrijk, hier heb je veel profijt van. Slaap lekker!

No Comments Yet.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *